lördag 26 april 2008

Riddar Katos frisedel

Igår kom kamrat Drakenhierta och jag att prata om origami, sån där japansk papperskonst alltså, och jag bara "precis som han den där killen i Blade Runner". Jag måste säga att jag överraskade mig själv med den repliken. Men det lät faktiskt väldigt bra, om jag får säga det själv.

Kamrat Drakenhierta var dock inte så imponerad. Åtminstone inte efter att jag bekänt att min bekantskap med Blade Runner är typ veckogammal. Man ska ha sett den när den kom för att förstå storheten. Fast då lär man inte minnas några papperstranor som flöt omkring i det bistra åttiotalsregnet. Eller det är åtminstone vad jag tror.

Sedan gick vi förbi bion och jag fick dregla lyckligt över en tuff filmaffisch som gjorde reklam för Indiana Jones. Så var cirkeln sluten. Eller något sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar