onsdag 2 april 2008

Slå ner demoner och spela som en gud

Igår kväll var jag väldigt trött. I en bok jag läste stod det ungefär så här: Han hade humör. I sitt förra äktenskap slog han en gång handen genom en dörr så att två senor slets av.

Fast jag läste det som Han gjorde honnör. Och så väntade jag så smått på att det skulle komma någon slags förklaring till detta. Jag kunde föreställa mig att man nog blir väldigt stel i handen efter att ha slagit den genom en dörr så att senorna slitits av. Förmodligen gör det även väldigt ont när man möter någon som har ett fast handslag.
Kanske är honnör det enda sätt att hälsa på folk som står till buds efter en sådan incident. Hetlevrade människor som inte kan besinna sig är predestinerade till ett liv i det militära. Det har man ju sett på film; en samling råa och obehärskade typer som bokstavligt talat går över lik. Inte konstigt att världen ser ut som den gör när folk slår händer genom dörrar i äktenskap och sedan gör karriär i marinkåren.

Tänkte jag, innan jag läste meningen en gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar