lördag 19 april 2008

Silent all these years

Inte nog med att jag aldrig har sett en Bondfilm. Jag har heller aldrig sett ett enda avsnitt av vare sig Vänner eller Sex and the city. Och detta trots att båda mina barn har varit helt besatta av dessa evighetssåpor med tvivelaktigt budskap, åtminstone enligt mina fördomar. Men jag har hållit mig undan och låtit dem besudlas och fördärvas av amerikansk dumhet. Jag är en dålig förälder.

Nu ska tydligen Sex and the city bli film och det anses vara en nyhet att "någon" ska dö. Så mycket nyhet att man måste skriva om det i tidningar.
Jag blir lite trött på såna här pseudonyheter. Räcker det inte med att varenda tidning är sprängfull av alla andra som dör, på riktigt? 

Kvällstidningsjournalister står inte särskilt högt i kurs just nu. Eller någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar