måndag 7 april 2008

Det är bara den som inte äger någonting som förstår vad livet verkligen är.

Banken skickade ett brev till mig idag. De är så angelägna om min pensions väl och ve att man nästan kan luras att tro att de bryr sig om mig personligen och inte bara mina pengar.

Nu skickade de en pigg liten broschyr med underrubriken Några tips för att göra ditt fondsparare enklare. Genast blev jag ganska trött och ville kasta det i pappersinsamlingen, men jag har ju lovat mig själv att inte vara så trotsig i frågor som gäller min pension. Så jag bläddrade i alla fall igenom broschyren lite för syns skull.

Så här stod det: 
Ingenting slår det personliga mötet. Därför är du alltid välkommen in på banken för att diskutera ditt sparande i Swebank Roburs fonder. Vår hemsida är öppen dygnet runt. 
Det känns lite som att de bjuder in mig till bankkontoret för att jag ska få surfa på deras intranät mitt i natten. Eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar