torsdag 24 april 2008

Alla vill till himlen

Idag när vi satt och fikade råkade Stefan välta ut saltkaret. Jag påpekade omtänksamt att detta innebär att Djävulen inom kort kommer att hämta Stefan till de eviga plågornas tillstånd. Någon annan, som inte fått en lika sedelärande och god kristen uppfostran som jag, påstod att det istället innebar att man skulle bli ovän med någon, och en tredje hävdade att spillt salt betydde tårar innan kvällen.

Hur det än ligger till med den saken enades vi om att det inte innebär något positivt med att spilla ut salt. Den enda som var obekymrad var Stefan. Han trodde inte på skrock, sa han. Det gör väl inte jag heller, men jag känner att det skadar ändå inte att vidta vissa försiktighetsåtgärder. 

Om Stefan inte kommer till jobbet imorgon så vet i alla fall jag vad det beror på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar