tisdag 22 april 2008

Och banden binder ont vid gott och knyter sant vid falskt

Christian har tvingat* mig att se på programmet "Grannfejden" på TV3. Det var månader sedan jag tittade på någonting annat än SVT och jag blev chockad av all reklam som strömmade ut ur rutan i vad som kändes som var tionde minut.  Eller snarare vid tanken på att sånt här skit sitter folk och tittar på kväll efter kväll.

Och så kom det en reklamfilm med någon donna som stod och suckade dystert över hur jobbigt det var att städa badrummet, och så vips dök det upp en karl som satt inne med en helt fantastisk lösning på problemet. Lösningen bestod då inte av att han ställde sin arbetskraft till förfogande, utan istället försåg han sin kvinna med ett fantastiskt rengöringsmedel som hon antagligen var för dum för att köpa själv. Och så blev det plötsligt roligt att städa igen. För henne. Vad han gjorde efter att han räddat världen var lite mer oklart, men alla var glada och det var väl huvudsaken.

Ibland finner man fan inte ord.

* Jag kan i och för sig medge att jag inte var sådär våldsamt svår att övertala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar