torsdag 31 januari 2013

Vårkänslor light

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag njuter av PLUSGRADERNA och BARMARKEN. Idag kom jag hem, städade huset och studsade sedan ut på taxpromenad och blev liksom bara mer och mer energisk ju längre jag gick. Promenaden blev därför bra mycket längre än vad jag hade tänkt från början, så när jag kom hem fick jag i princip bara vända i dörren och älga ner till biblioteket. Anlände 7 minuter innan de stängde, så jag hann bara precis rafsa åt mig några slumpmässigt utvalda titlar som stod nära till hands. Den som lever får se om det är något att hänga i julgranen. Det kan ju i alla fall inte vara värre än Mons Kallentofts dravel, kan man ju tycka.

Nu ska vädret visst både bli kallare och innehålla inslag av snö och det är ju själva FAN OCKSÅ. Men det går på något vis att uthärda lättare med tanke på att jäveljanuari kastar in handduken ikväll. Imorgon går vi in i februari och sedan ska man väl ändå börja se ljuset i slutet av tunneln. Väl. Va? Va? Va?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar