fredag 1 februari 2013

Fel fel fel fel fel fel fel fel

Som jag misstänkte hade jag FEL i veckans omgång av STEG FÖR STEG. Jag gissade på kung, rätt svar skulle vara "blå". Hahaha. Till mitt försvar får jag väl säga att det hintades rätt friskt om blåblodighet, så det var där jag halkade in på fel tankebana. Sen hörde jag dessutom fel. Det pratades om Eugen, Paolo och Harald, som skulle ha anknytning till det efterfrågade ordet. Då tänkte jag på prins Eugen (kunglig), Paolo Roberto (kungen av Kungsan) och kung Harald Blåtand. Klockrent...fast de sa inte Paolo utan Pablo och syftade på Picasso och hans blå period, och Eugen var Eugène Jansson ("Blåmålaren på söder"). Harald Blåtand var i och för sig rätt, men då var det alltså "blå" och inte "kung" som det syftades på. Jaja, shit happens. Man kan ju inte vara bäst på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar