torsdag 3 januari 2013

Friskis, svettis och jag

Nä, det här går ju inte så himla bra. I natt när jag låg sömnlös (på grund av att min man sprang upp och kokade honungsvatten till sig själv hela himla tiden, för att våra hundar sover i världens knarrigaste korgar som de måste snurra runt i tusen gånger per natt, för att jag var täppt i näsan, för att det var för varmt med täcke, för att det blev för kallt utan täcke, osv, osv) så kom jag på att det kanske inte bara räckte med att köpa ett litet träningskort på FRISKIS OCH SVETTIS, hade jag inte läst någonstans att man även skulle lösa någon slags medlemsavgift? Jo, men så var det nog, så i morse gjorde jag det. Men fan vet hur jag gjorde för jag fick inget kvitto och det framgår liksom ingenstans vad jag har gjort, eller om jag har gjort det, och jag känner bara ÅH VAD JOBBIGT DETTA ÄR.  Vill ju liksom inte ringa eller maila till en instans som jag (förlåt) lite ryggradsmässigt känner är något av en förening för töntar/tanter och framstå som värsta idioten själv. 

Och speciellt "friskis" är jag verkligen inte än, så någon träning är ändå inte aktuell. I morse satt vi och slokade över frukostbordet och hostade ikapp och det lät allmänt som det borde ha låtit på ett sanatorium i TBC-Sverige. "Svettis" blev jag däremot av dagens taxpromenad. Kanske inte för att den utfördes i så himla raskt tempo, snarare tvärtom. Varenda dikesren blottar numera en uppsjö av spännande gångar och hålor som sorkar har gjort under snön, och de måste undersökas noggrant. Däremot var det 9,6 plusgrader och där gick jag i stickad tröja och vinterjacka när det nästan var samma temperatur som under semestern i somras. Så när jag kom hem fick jag slita av mig kläderna och sitta och eftersvettas som efter värsta springturen. In my dreams.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar