måndag 21 januari 2013

Måndag hela veckan

Idag har jag varit på kurs med jobbet. Nu är jag helt sjukt hungrig, vilket rimmar ganska illa med att ha suttit på röven i åtta timmar. Då borde man ju ha förbränt typ tre kalorier på hela dagen, men min kropp bara: Nähädu, jag har faktiskt sprungit maraton idag, ro hit med maten. Vilket lur. Tror det är någon slags överslagshandling för att kompensera att man mot sin vilja måste omge sig med idioter i tid och otid. Lite oklart varför det skulle bli bättre av en stor måltid, men det är ju mycket som är oförklarligt. Till exempel hur folk beter sig. Helt allvarligt, om man, i det här fallet jag, slänger ur sig lite käckt kallprat om vädret för att bryta en tung och massivt jobbig tystnad under någon av de obligatoriska "bensträckarna" så kan väl folk för helvete SVARA och inte bara surblänga på en över sina cigaretter (jamen sluta rök för helvete, det är väl inte 1973 längre?) som om man var helt fläng i bollen som ens dristat sig att öppna munnen i deras heliga närvaro. ÄR NI HELT DJÄVLA DUMMA I HUVUDET ELLER?

Hade jag lust att illvråla, men mesig och väluppfostrad som man är säger man ju inte ett knäpp.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar