lördag 5 januari 2013

HAIR! Not for me!

I några dagar eller kanske veckor har jag liksom liksom halvfunderat lite på att "låta håret växa ut". Kanske till och med "skaffa en frisyr", istället för att bara ställa in klippmaskinen på 21 mm och skala av allt med jämna mellanrum för att det är så himla 1. enkelt 2. skönt och 3. billigt. Vet inte hur jag tänkte här i mina halvfunderingar, eftersom jag i det närmaste hatar att ha långt, tjockt hår som blir som en extremvarm yllemössa så fort temperaturen går över fem plusgrader. Utöver att jag aldrig har ork/lust/tid att pyssla med att piffa och föna samt hålla på med PRODUKTER heller. Men nu har det gått ett tag sedan jag sist klippte mig, och då började jag ändå leka med tanken. Föreställde mig hur jag skulle se ut i olika frisyrer och så. Om jag skulle palla att träna med halvlångt hår som hänger ner i ögonen. Såna saker.

Men i alla fall. Innan idag så var jag ute i potatislandet och grävde upp lite av det bruna guldet till kvällens middag. Kom in och var ganska så stelfrusen, för nu vankas det minusgrader igen, så jag bestämde mig för att tända en brasa. Vi eldar delvis med hampa. Det finns många fördelar och typ en nackdel, och det är att i botten av varje säck så blir det en massa bös eftersom de här hampabriketterna inte är jättehårt sammanpressade. Nu hällde jag det som var kvar i en säck, inklusive då några liter bös, i kaminen, där det redan låg i runda slängar tiotusen hopknölade snytpapper, en pizzakartong och lite annat lättantändligt. Satte mig framför kaminen med öppna luckor och tände på och väntade lite så att det skulle börja brinna ordentligt. Det gjorde det. WOOOOOOSCCCCCHHHHHHH, sa det när syre, värme, tiotusen snytpapper och några liter hampabös förenade sig och momentant fattade eld samtidigt som lite tyngre vedträn som jag lagt överst ramlade ner och gjorde att ett fyrverkeri av gnistor spreds över (en liten del av) golvet och (en stor del av) mig.

Så att vi kan väl säga som så här. Den där "frisyren" som jag funderade på att skaffa känns inte längre så aktuell.

Mvh
/Jättekort_lugg_68



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar