torsdag 24 januari 2013

In your head

Vi knarkar The Walking Dead just nu. Har till min glädje fått se en (1) tjock zombie nu, men hans volym berodde nog mer på att han låg i en brunn och var helt uppsvälld och dan än på en bieffekt av the American way of living. Tord hade i och för sig en poäng när han framlade teorin att om merparten av zombierna hade varit överviktiga så hade det bara fått plats kanske två tjockis-zombies i bredd oavsett hur stor widescreen-tv man än hade, och då hade den visuella effekten av att det är så djävla många zombies överallt liksom gått lite förlorad om det hade varit ett litet huvud överst i varje hörn av tv.n och så två monstruösa kroppar som fyllde upp resten av bilden.  

Är lite kär i Glenn. Eller det är nog mer moderskänslor, för han ser ju ut att vara cirka tolv år. Tyvärr är jag ganska övertygad om att han kommer att dö inom kort, eftersom han är så himla gullig och sympatisk och snäll. Så rar och omtänksam! Är lite kär i Daryl också även om han inte är det minsta rar. Fast det är nog också någon form av moderskänslor, för även om han är en bad guy så beror det ju bara på att han aldrig har blivit älskad av någon på riktigt (förutom av mig då, som till skillnad från alla andra ser hans INRE KVALITETER). Tyvärr tror jag att även han kommer att dö. Gissningsvis efter att han utfört någon riktigt altruistisk gärning där han utan att tveka offrat sig för att någon annan ska klara sig, fastän det var det sista någon väntat sig. Det är bara präktiga smilfinkar som Rick och hans dryga unge som kommer att överleva allt, inklusive zombieapokalypsens alla vedermödor. Så tror jag, återstår att se om jag har rätt. Hoppas inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar