fredag 25 januari 2013

På Spåret vecka 4

Var inte ett dugg sugen på På Spåret ikväll faktiskt. Vi har missat ett par avsnitt och min man envisas hela tiden med att vi måste "titta ikapp" och det känns lite som ett tvång. En plikt, inte underhållning. Så det tror jag att vi skiter i faktiskt. Men hur som helst så bänkade sig Lag Soffan med tacos och rödvin och block och penna och hjärnan på högspänn när frågan Vart är vi på väg? kastades ut i vårt vardagsrum nu ikväll. Och bommade Palma totalt. Las Palmas, trodde jag lite tveksamt på ledtråden "sätter P för Emils mamma", men det ligger tydligen på Kanarieöarna och inte på Mallorca, som Palma tydligen gör. Trodde inte ens det fanns järnväg på Mallorca, så det hade jag nog aldrig kommit på. Det kunde ju inte ha börjat värre, men hoppet återkom när vi (=JAG) rakade in tre poäng på bläckfisksfrågan (melanin och sepia) som INGEN ANNAN KUNDE. Lidköping klarade vi på 6 poäng, men sedan vrålade jag LOS ANGELES på 10 poäng, på ledtråden "viss anknytning till Göteborg". Jag tänkte ANGered och Los ANGeles, fast här skulle man tydligen associera till "Änglarna", GAIS alltså. Jaja, skitsamma, det blev ju rätt i alla fall, och jag var först av alla! (viktigt). Däremot missade vi "Vem där"? helt och hållet, men å andra sidan var ju båda musikfrågorna plättlätta. Allt som allt skrapade vi ihop 31 poäng och fick se oss slagna av Cecilia och Hoa-Hoa (36 poäng), men klådde Marcus och Johanna (25 poäng), så vi är ändå hyfsat nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar