onsdag 9 januari 2013

Dagen efter pt 2

Alla vet ju att den träningsvärk man känner morgonen efter man har tränat inte är någonting mot den träningsvärk som smyger sig på framåt kvällen dagen efter man tränat. Eller det kanske alla inte alls vet, men det kändes som ett bra sätt att inleda en mening på. Känner mig hur som helst halvt om halvt invalidiserad nu, och innan idag, när barn och barnbarn var här, så kände jag mig faktiskt som en äkta mormor, det var bara gungstolen och en stickning som saknades. Eller det är kanske mer attribut som man förknippar med Norman Bates' mamma, och så långt har det inte gått med mig riktigt än.

Sak som stör mig extremt mycket just punkt nu: Folk som frågar om man "har tid med en sak" och man säger att man inte har det just nu, men att vi kan ta det efter lunch eller imorgon eller nästa vecka eller när man nu råkar ha en lucka, kontentan är i alla fall: senare, och de säger "javisst, okej" och SEN BÖRJAR DE ÄNDÅ BABBLA OM DET och man måste ödsla ÄNNU mer av den tid man inte har med att lyssna på dom och sedan säga igen att man inte har tid utan vi får ta det då och då. Exakt VAD i ordet nej är det som ni inte förstår? 


Ja, det var väl allt för stunden. Snart börjar Farmen. Äntligen ska jag få känna mig lite normal. Snark.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar