söndag 6 januari 2013

Sweet Sunday

Tjahapp, nu sitter man här och suger ut det sista av sin ledighet. Bakar bröd gör jag också, som alla söndagar. Fast jag har inte gjort det sen någon gång innan julledigheten började, så det där med "alla" känns ju lite överdrivet just nu. Men i normala fall så.

Vi såg färdigt Brottet 2 igår. Sjukt bra serie, men jag blir lite konfunderad hur sjutton allting hanns med på bara typ 10 dagar? Det var ju ändå en hel del pyssel och arrangemang med alla mord. Inte bara "pang, du är död" och sedan rusa därifrån, utan det skulle ju riggas med sprängämnen, filmas meddelanden, hittas på villospår, lämnas kryptiska budskap och fan vet allt. Känns lite osannolikt att mördaren skulle få till all den där egentiden när h*n var tillsammans med andra människor nästan jämt. Men ja. Svinbra serie oavsett. Läste att Brottet haft högre tittarsiffror i England än Mad Men. Vilket i och för sig inte säger ett dugg om hur bra Brottet är eftersom Mad Men är cirka den trökigaste serie jag har sett. Det händer ju ingenting mer än att alla sitter i möten och dricker sprit på arbetstid. BORING. Tacka vet jag Brottet. Inte en död sekund.

Nu ska vi börja se The Walking Dead som min man fick i julklapp av The Wendels. Vi hoppas mycket på detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar