söndag 20 januari 2013

Söndagsfrid var det här

Det är något med oxveckorna som liksom suger musten ur en. Igår skulle jag mycket väl ha kunnat gå och lägga mig redan vid sjutiden på kvällen, men för skams skull höll jag ut över Stjärnorna på slottet. Gillar Ewa Fröling, så det var värt att titta på, men sedan stöp jag i säng, läste kanske tre rader i en bok och somnade sedan. Jätterockenroll.

Vaknade klockan nio i morse och kände mig utsövd och på hugget. Åt frukost, läste DN och gjorde bröddeg. Termometern visade alldeles okristligt många minusgrader, men det var bara att pälsa på sig och trava iväg ut i skog och mark med sina små vänner. När vi kom hem igen efter ett par timmar så hängde det Thomas Wassberg-skägg under taxmagarna, men det var inga sura miner för det.
Nu har jag bakat bröd, druckit te, löst korsord och snart ska jag se en svensk dokumentärfilm om lanthandeln i Torna-Hällestad på svt play. Är det så här det är att vara pensionär så är jag definitivt PÅ.    

1 kommentar:

  1. Hello!
    The new fotochallenge is here. Okej...
    1. Antikrundan kommer hem oanmälda till just Ert hus - ta kort på det föremål som du tror att de skulle gå igång på mest.
    2. Lulu Carter eller Ernst Kirschstiger knackar på - ta kort på det ställe som du helst vill att de fixar till.
    3. När inredarna och antikexperterna har gett sig av och du tror att du kan pusta ut...DÅ ringer Stilpoliserna på. Jobbigt! Ta kort på det eller de plagg som de kommer bötfälla dig för.
    SHOOT!

    SvaraRadera