onsdag 23 januari 2013

Statusuppdatering: Boring

Näe vad jag är oinspirerad just nu. Till viss del beror det på att jag smälter en bit Williamstårta som jag åt på lunchen idag (efter att jag ätit mat alltså). Williamstårta består av ett ton sött och fett som kombineras med konstgjord päronsmak och en sådan tårta hade mer än väl räckt för att mätta en hel by på Afrikas horn i flera veckor. TYP.  Nu åt jag i och för sig bara en liten bit, men har ändå varit äckligt övermätt hela eftermiddagen och känner mig fortfarande helt däst fastän jag samtidigt är hungrig eftersom jag inte har ätit någonting på 8 timmar. Tricky.

Men i övrigt är jag mest trött på vinter, kyla, snö. Och plusgraderna ska tydligen låta vänta på sig enligt senaste utsagan från SMHI. Alltså, jag ska aldrig mer klaga över värme. Haha, skojar bara eftersom för varmt är ännu värre än för kallt. När det är kallt kan man vidta åtgärder i stil med klä på sig, elda brasa, ligga under duntäcke med sina taxar (Boris som har jättetjock päls vägrar) och sin man , eller åtminstone röra på sig. När det är för varmt orkar man ju ingenting, man kan inte sova, får ont i huvudet, orkar inte träna. Det enda som hjälper är att ta en kall dusch, men där kan man ju inte stå hela dagarna.

Det kanske inte är en slump att jag föredrar höst och vår framför sommar och vinter?    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar