fredag 4 januari 2013

Det dånar uti rättens krater, eller kanske inte

Amen ååååh! Vad jag är på dåligt humör. Håller jag kanske på att bli bättre? För om man är (nåja) dödssjuk, så orkar väl inte kroppen hålla på och producera en massa irritation? Hoppas. Att jag håller på att tillfriskna alltså. Om inte annat för att ha något annat att blogga om än hur DJÄVLA synd det är om mig. Det är ju dessutom öken att vara sjuk samtidigt som sin man. Båda känner sig sjukast i världshistorien, ingen orkar tycka synd om den andre. Lose-lose.

Dagens i-landsproblem är annars att DN, kanske för att det är trettondagsafton imorgon, har lördagskorsordet idag, fredag. Kanske hade de fredagskorsordet igår, torsdag, men det hjälper ju inte mig som bara har DN fredag-lördag-söndag. Och fredagskorsordet är veckans roligaste OCH NU MISSAR JAG DET. 

Läser Åsa Mobergs bok Kärleken i Julia Anderssons liv och tycker att den är som en djävla upprepning av Snart är det 1968. Fast tråkigare. Fattar inte hur man tänker när man skriver en bok och låter huvudpersonen få vara nästan likadan som en annan huvudperson i en annan bok man redan har skrivit, tänka likadant, göra samma saker, ha samma åsikter, uttrycka sig likadant? Tror man inte att ens läsare har läst andra böcker av en, eller?

Ja, som sagt. Det är stora och omvälvande saker på gång just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar