onsdag 2 januari 2013

Så går beslutsamhetens friska hy i eftertankens kranka blekhet över

Nyss löste jag ett litet medlemskap i FRISKIS & SVETTIS. Litet medlemskap = man får bara gå på tantgympa här i byn och i Åhus, inte träna på det riktiga Friskis i stan där de har spinning och core och, ja, mer roliga pass. Men bor man på landet så får man skylla sig själv, så tantgympa it is. Nu har jag fått ett kvitto mailat till mig, men fattar ingenting. Ska jag få ett medlemskort? Och i så fall hur? Kommer det på posten? Eller ska jag printa ut mitt kvitto och ta med och flasha när jag glider in i gympahallen? Det här känns ju i det närmaste oöverstigligt svårt, och då har jag inte ens en gång satt min fot på själva träningspasset än. Har jag till exempel nämnt att jag är typ sämst i Sverige på koordination? Att jag knappt kan skilja på vänster och höger och bara med nöd och näppe klarar av att gå och tugga tuggummi på samma gång?

2013 - förnedringens år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar