onsdag 20 februari 2008

Then your head is skewered on a stake

Den ultimata förnedringen:

Min massör: Hur är det med din rygg nu, har det blivit någon förändring sedan sist du var här?
Jag: Alltså, jag var hos kiropraktorn och han sa att det var ryggskott. Men det kan det väl ändå inte vara?
Min massör: Joho då! Du är ju i den åldern nu, när man börjar drabbas av sånt.

Vadfan. Jag tycker att ryggskott är något som drabbar äldre och otränade människor när de skottar snö, flyttar pianon eller puttar igång en bil. Jag är varken otränad eller gammal. Eller åtminstone inte otränad. 

Det här känns skamligt. Som jag föreställer mig att det känns att få diagnos på en könssjukdom.

Alkoholism och ätstörningar innefattar ju även någon som kallas "förnekelse av sjukdom". Från och med för ett tag sedan ingår detta fenomen även i diagnosen ryggskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar