onsdag 13 februari 2008

Gåuppgåtilljobbetjobbajobbaheladan

Man ska ju inte tro att Lennart på a-kassan sitter sysslolös om dagarna. Igår fick jag ett brev av honom, och vad är det med Lennartar på a-kassor egentligen, varför kan de inte använda telefon och e-post som andra människor gör på 2000-talet?

I alla fall, under min 6 veckor långa arbetslöshetsperiod, som för övrigt tog 8 veckor att handlägga för beslut om ersättning, hade jag dristat mig att arbeta fyra dagar. Tre dagar i december och en dag i januari. Och så gör man inte, enligt Lennart. Nu måste jag snarast skicka ett anställningsbevis till honom.

Alltså, jag begär ju ingen ersättning för de här fyra dagarna, så jag förstår inte vad Lennart har med att göra vad jag har gjort överhuvudtaget. Nu måste jag be lönekontoret skriva ett anställningsbevis för fyra dagars arbete för att jag ska få ut min resterande ersättning från a-kassan. Det är ju skrattretande.

Det var nästan bättre när Lennart bara satt och fikade och lade Harpan hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar