fredag 1 februari 2008

Lobotomy gets em home

Idag när jag kom hem från jobbet så låg det ett brev från a-kassan i brevlådan. Det börjar nästan bli lite spännande, vad ska de hitta på härnäst?

I detta brev informerade de mig om att jag varit medlem sedan 1 maj 2007, och att jag skickat ett övergångsbevis från min förra a-kassa. Det visste jag i och för sig redan eftersom jag själv ansökt om det nya medlemskapet och skickat övergångsbeviset från den gamla a-kassan.

Vidare framgick att de, min nya a-kassa, tar över alla beslut som fattats av min gamla a-kassa, så att jag fortsätter på tidigare ersättningsperiod och med samma dagpenning som förut. Det kunde jag ju också räkna ut på egen hand.

Och det var det hela. Ett A4-ark med värdelöst vetande som säkert sysselsatt en tjänsteman på a-kassan en halv dag eller så att plita ner. 
Och den logiska följdfrågan blir ju: Om alla beslut redan är fattade, vad i hela fridens namn är det som tar sådan tid?

Man kan nästan tro att jag är först i världen med att byta a-kassa. Spännande att bli en pionjär, bara sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar