lördag 2 februari 2008

Jag ska äta en semla, snart är jag en semla

Jag fick aldrig titta på "Du är vad du äter" häromdagen. Blåsten, eller om det var Paolo Roberto som hörsammade min bön om uppstyrning, gick in och gav TV3-sändaren en rejäl box efter bara en liten stund.

Idag går avsnittet dock i repris. Jag känner att jag eventuellt ska titta på det. Jag har köpt en semla som jag kommer att förtära i samband med denna händelse. Det är fettisdagen på tisdag, men då har jag ett fullspäckat schema precis hela dagen. Så det måste bli idag.

Värt att nämna i sammanhanget är att jag i normala fall inte har en susning om när det är fettisdag, jag råkade bara se det i min kombinerade väderkalender och bondepraktika (i själva verket var jag intresserad av ifall gäddan var på hugget idag), och jag är verkligen inte ortodox i det avseendet, när det är rätt tid att äta semlor alltså. Det är alltid rätt tid. Jag skulle kunna äta semlor på julafton, men folk förhåller sig märkligt kallsinniga till sådana förslag.

Bakåtsträvare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar