måndag 4 februari 2008

Lennart är en jävla tomte

Nu har jag försett Lennart på a-kassan med lite mer arbete i och med att jag har skickat mina sista krav på ersättning. Det kändes som att hela min sida på a-kassan på internet var fylld av näpsiga meddelanden från Lennart. Typ att jag gjorde bäst i att skicka mina kassakort var 14:e dag, och att jag hade deklarerat arbete någon dag utan att kassan hade fått några uppgifter om vad det var för slags arbete jag hade.

Men Lennart, så här ligger det till:  Jag skickade inte mina kassakort var 14:e dag eftersom jag fick vänta på inloggningsuppgifter från a-kassan på internet i fem jävla veckor.  Och igår försökte jag skicka kort för den senaste 14-dagarsperioden, men då gick inte det eftersom det var det fem timmar kvar på den 14-dagarsperioden.
Och jag tycker att systemet att hantera "deltidsarbetslöshet" är väldigt märkligt. Jag förstår ju att man ska ange att man är arbetslös om man är det. Men om jag jobbar extra en enda dag måste jag dessutom skicka ett arbetsgivarintyg som intygar att jag har arbetat, (samt vänta på att Lennart ska handlägga denna avvikelse), vilket i mina ögon känns väldigt märkligt. Det är precis som om jag skulle skicka a-kassepapper till jobbet de dagar jag inte jobbar. Jag tycker att Lennart och hela a-kassan högaktningsfullt ska skita i vad jag gör de dagar jag inte begär ersättning. Men de måste väl hållas sysselsatta på något sätt.

Lennart, det är inte långt till voodoodockan och mikron nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar