onsdag 13 februari 2008

Lay down your soul to the Gods rocknroll

Ibland blir man ju verkligen fundersam. I DN finns en kontaktannons som lyder som följer: 

Jag söker en man på exakt 150 cm som resesällskap. Jag ska åka på studiebesök till Bergen-Belsen den 28 september 2008.

Då börjar man ju undra lite. Man blir nästan lite nervös. Varför exakt 150 cm, och varför just Bergen-Belsen? Efter lite flinkt googlande hittade Tord och jag en uppgift om att Joseph Goebbels var 150 cm lång, vilket skulle kunna antyda ett slags samband med val av resmål.

Fast då blir man ju nästan ännu mer nervös. Vad är själva tanken egentligen, ett slags rollspel? "Du får vara Goebbels, själv ska jag vara Hitler och sedan tar vi livet av oss?"Vid närmare eftertanke vill jag nog inte veta.

För övrigt läste vi att Goebbels även hade klumpfot och gick under öknamnet "Poison Dwarf". En missbildad gnom känns ju som ett verkligt föredöme för den s k ariska rasen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar