torsdag 7 februari 2008

Låt oss få höra om korset, kvalen och smärtan Han led

Jag kom precis på att det kan vara dags att plocka ner julpyntet nu. Alla grannarna har gjort det för längesen, det är bara jag kvar nu. Till helgen kanske det blir av.

Inte för att jag har så mycket. Tre ljusstakar och en kyrka som spelar "Stilla Natt", officiellt kallad "Tord den frommes kyrka", men den senare kom aldrig upp från källaren i år. Nästa år kanske.

Och så har jag mitt ärvda Luciatåg som sprider stämning i vardagsrummet. Den lätt politiskt inkorrekte vilden i mitten hör väl kanske inte till själva originaluppsättningen av dessa trivsamma prydnadsfigurer, men han har skött sig väl efter omständigheterna. Det är möjligt att även ängeln är en outsider, men det känns lite taskigt att förvisa en Herrens apostel från gemenskapen. I mitt Luciatåg är alla välkomna.

Fast som sagt. Det kanske är dags att plocka bort dem nu. Eller kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar