onsdag 6 december 2023

The one with the prettiest of views

Igår läste jag klagomål på snöröjning, eller kanske snarare utebliven snöröjning, i någon lokal Facebookgrupp och tänkte att fan vad folk gnäller, nu har det ju inte snöat på flera dagar. Men igår började det istället blåsa och när jag körde till jobbet i morse så var det plötsligt decimeterdjup snö på vägen på sina ställen pga snödrev. Det var man ju inte riktigt med på, och jag kan föreställa mig att det är hundra gånger värre nere på det riktiga Österlen, så klaget var kanske befogat ändå. 

Idag är jag t-r-ö-t-t. Två nätter i rad med för lite sömn, igår pga handboll. Var svintrött och höll på att nicka till i försnacket inför matchen, men efter matchen var jag däremot adrenalinstinn och uppe i varv. Somnade väl ändå hyfsat snabbt men det har blivit för få timmar, det har det.

Igår kom jag hem, tog med mig hundarna och drog till skogs. Fast det blev inte den rundan jag hade tänkt mig för på vägen upp till skogen såg jag en gubbe med en (tror jag) yorkshireterrier som jag har stött ihop med någon gång tidigare sega sig upp för första backen, och han är en sån som är fullständigt oförmögen att förstå att inte alla vill att ens hundar ska hälsa på varandra om så alla inblandade står och vrålskäller mot varandra och inte verkar ett dugg sugna på annat än ett rejält slagsmål. Slog av på takten för att låta honom försvinna, men gubben är också en sån som stannar varje gång hunden stannar och kan stå där och låta hunden nosa i flera minuter varje gång innan de långsamt sätter sig i rörelse igen. Och just där stigen går upp i skogen finns det inte plats för två personer att mötas och jag kände bara att näe, jag orkar inte. Så jag vek av och gick en runda i byn istället, vilket jag tycker är sådär, men tröstade mig med att det i alla fall var plogat och grusat så jag slapp pulsa i snön. Alltid något. 

Kom hem, konstaterade att jag inte skulle hinna med mitt pilatespass innan det var dags att åka igen så jag hängde lite med min man. Åkte sedan förbi bibblan och lämnade en bok och till affären för att hämta ett paket (gamla ramar som jag köpt på Tradera) och sedan vidare till veterinären. Tage fick sin spruta och var väl måttligt imponerad av veterinären i övrigt. Åkte sedan hem, tränade och sedan var klockan halv sju. Var som sagt trött efter att ha sovit för lite natten till igår, men eftersom det vankades handboll så var det ju bara att försöka hålla ångan uppe. 

Idag ska jag till Laserkvinnan på behandling och ikväll har ju jag och min man filmkväll. Hoppas jag kan hålla mig vaken, hehe.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar