lördag 9 december 2023

Till stallet istället, v 49 2023, pt 3

Idag var det dags för dressyrträning för tränare M. Man rider två och två i 45 minuter och det är hårdkörning från första tygeltaget. Kom till stallet, hittade inte min ridkompis som alltid brukar vara i god tid, så visade det sig att hon var sjuk så jag skulle få rida helt själv! Är ju 50/50 jättebra/jättejobbigt. Köttbullen är dessutom sjukt flockbunden och gillar I-N-T-E att vara ensam i ridhuset. Men det var ju bara att gilla läget. Fick i alla fall sällskap av de som ridit passet innan medan jag skrittade fram, men sen fick de gå ut och Köttbullen gick på tårna och gnäggade. Men sen blev det en mangling som hette duga där det inte fanns utrymme för några synpunkter kring det, utan det var Framåt! Mera framåt! Ännu mera framåt! i princip non stop tills både hon och jag var halvdöda och helsvettiga. Men så bra det gick! Mycket galoppfattningar, sidvärtsrörelser och övergångar gav till slut en lösgjord, framåt och lyhörd ponny som var en fröjd att rida. Men när de där 45 minuterna hade gått var bensinen slut hos både henne och mig så det var nästan skönt att det var över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar