fredag 8 december 2023

Till stallet v 49 2023, pt 2

Igår var det en övning med bommar. IGEN! Jag vet att det är väldigt nyttigt och bra med bommar, men ibland tycker jag inte att vi gör något annat och då längtar jag efter att bara trava på en volt under nedsittning och bara manglas runt. Gårdagens övning var: trav över en bomserie med normala avstånd och sedan över en annan som låg i sicksack och hade längre avstånd och där man då skulle välja om man skulle rida på framåt eller hålla igen. Sen samma sak i galopp, fast då skulle vi göra en volt runt bommarna med normala avstånd. Det gick väl rätt så okej, fast Köttbullen var lite seg i början. Fast efter att vi hade galopperat några gånger över bommarna så blev hon nästan lite het och började typ försöka hoppa studs över dom. Här var det visst High Chaparall, vad hände med att rida kontrollerat? frågade ridlärare V och jag svarade att jag inte hade haft så värst mycket att säga till om där. Sen gjorde vi om det och då fick jag hålla igen för hon ville verkligen rusa och hoppa över dom istället för att bara ta galoppsprång. 

Nästa vecka är sista gången för terminen och då skulle vi rösta om vi ville rida dressyr eller Working Equitation, och WE vann. Tyvärr, måste jag säga, det kan väl visst vara kul och utmanande, men går man i en dressyrgrupp vill man väl i första hand rida dressyr? Det var det dock bara jag som tänkte, så minoriteten fick foga sig. Aja, det blir säkert bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar