söndag 3 december 2023

Hurra, Sverige-Senegal 26-18

Jag (och gissningsvis många med mig) trodde att kvällens match mot Senegal skulle bli tämligen enkel. Många senegalesiskor (heter det så?) såg stora och tunga ut och jag (och gissningsvis många med mig) tänkte att dom orkar ju aldrig hänga med i Sveriges tempo i längden. Men de bet sig fast obehagligt länge, de fick också helt onaturligt långa anfall, det kändes nästan som att domarna hade glömt det där med passivitetsvarning?, och även om Sverige ledde hela matchen så dröjde det nästan 50 minuter innan det skilde mer än 2-3 mål, och alla vet ju att 2-3 mål är ingenting i handboll, så det var rätt så nervöst faktiskt. Men till slut sinade den senegalesiska orken och Sverige kunde dra ifrån och vinna. Puh. Nu väntar Kroatien, som jag (och gissningsvis många med mig) gissar blir en betydligt knivigare nöt att knäcka.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar