onsdag 13 december 2023

Can't believe it's a matter of days

Igår jobbade jag till lunch, sedan åkte jag på massage. Det var gött och kändes rätt så välbehövligt. Åkte hem, tog ut hundarna på en promenad, kom hem igen och övertalade min man att han skulle åka med Laban till veterinären för att få det där intyget om testikelstatus. Han gick med på det, så min plan var att tända en brasa och sedan duscha, för thailändskan som masserar hade smetat på något slags liniment på ett blåmärke jag har på överarmen och det (linimentet, inte blåmärket) luktade åt tigerbalsamhållet och jag har lite svårt för den lukten. Tyvärr, för jag älskar verkligen den värmande effekten. Min man tog Laban och gav sig av, jag kom på att jag kunde passa på att slå in hans julklappar medan han var borta. Eftersom han nu är arbetslös (fortfarande inget svar från dom som skulle höra av sig som i fredags) så är han ju hemma JÄMT, och självklart kan jag smussla med paketinslagning i mitt Flickrum™ eller någon annanstans där han inte är, men nu var det så här tanken gick. Fick lite feeling och slog in alla julklappar och kände mig otroligt präktig. Jag är alltid ute i god tid med själva julklappsinköpen, men av någon anledning skjuter jag upp att slå in dom löjligt länge. När jag precis var klar och hade plockat undan sax och tejp och julklappspapper kom jag på att någon gång i våras så köpte jag två doftljus när ridklubben sålde Newbody, men tyckte att dom luktade för sött (är överhuvudtaget rätt känslig för dofter, gillar när det doftar gott men det är väldigt lätt att det slår över och blir för starkt, för sött, för parfymigt eller annat huvudvärksframkallande), så då tänkte jag att dom kan min dotter och min sons halvsyster (hon har inte vuxit upp med oss så vi benämner inte varandra bonusdotter/bonusmamma, men är såklart en del av familjen ändå) få i julklapp, så dom lade jag på ett bra ställe som jag faktiskt kom ihåg, så det var bara fram med papper och tejp och grejer igen och fixa med det. Sen kom min man hem igen, 425 kronor kostade det att få papper på att Laban har två normalt belägna testiklar, men veterinären har väl också julklappar att köpa tänker jag. I slutändan är det ändå billigare, och framför allt både snabbare och smidigare, än att åka på en utställning för att få samma sak registrerad. 

Tände i kaminen, duschade och sen var det handboll resten av kvällen. Först Frankrike-Tjeckien där jag hejade på Tjeckien, dom spelade bra men orkade inte hela vägen så Frankrike vann. Sen var det Norge-Nederländerna, där hejade jag på Nederländerna, dom spelade bra men hade för många tekniska fel så Norge vann. Egentligen hejar jag inte på något av lagen på riktigt, tycker bara det är kul om något lag slår de där lagen som alltid vinner, detvillsäga Danmark, Norge, Frankrike, etc. OM Sverige vinner över Tyskland ikväll så får dom möta Frankrike i semifinalen och det kan nog bli riktigt ruggigt. Men först ska ju tyskorna besegras och det lär inte heller bli lätt, så ikväll lär det bli kaninpuls och nagelbitning. GULP. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar