onsdag 13 december 2023

HURRA, Sverige-Tyskland 27-20 och SEMIFINAL!!!

Men alltså VILKEN MATCH! Började så enormt stabilt där Sverige med Bundsen i mål höll nollan i ofattbara FJORTON MINUTER!? Har aldrig varit med om något liknande på den här nivån vad jag kan minnas, och då har jag sett sjukt mycket handboll de senaste 30 åren eller så. Det var nästan (men bara nästan) så man tyckte synd om tyskorna som inte fick någonting att fungera och det svenska försvaret stod som en massiv mur. I halvtid ledde Sverige med TIO mål, men handboll är handboll och jag har minsann sett Sverige leda med tio över Polen och ändå förlora (den matchen har satt djupa ärr i min själ). I andra halvlek ryckte Tyskland upp sig samtidigt som Sverige gjorde onödigt många tekniska fel och den jättestora ledningen krympte till fyra ett tag, men sen kom tre snabba svenska mål samtidigt som Tyskland inte fick till sina anfall och sen var det som att luften gick ur tyskorna för gott (eller åtminstone för resten av matchen) och Sverige kunde vinna ganska komfortabelt till slut. Inte en enda utvisning på hela matchen, tror knappt jag har sett det heller? Nu väntar semifinal mot Frankrike på fredag och det var väl en himla tur att jag inte ska gå på julfest dårå. Hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar