tisdag 5 december 2023

Hurra, Sverige-Kroatien 22-17

Men alltså PUUUH VILKEN HIMLA MATCH! Började med en extremt målsnål period där första målet inte kom förrän efter 5 minuter och 15 sekunder och då på straff. Jag som var lite orolig för Evelina Eriksson som gjorde en mycket blek insats mot Kina, men nu tog hon plötsligt allt (och då är ju Kroatien en betydligt vassare motståndare än Kina)! Tyvärr gjorde Kroatiens målvakt detsamma och första halvlek var jämn och spännande. Rolig handboll att titta på dock med högt tempo. Sen började Sverige sakta dra ifrån och hamna i överläge men man kunde ju inte slappna av och jag väntade hela tiden på att något skulle börja fallera: försvaret, målvakten, anfallsspelet? för så brukar det vara. Men Sverige spelade ett fantastiskt försvarsspel, det var en period när det blev lite missar i anfallet och Kroatien började närma sig, men sen hux flux stämde allt och två snabba raka mål så ordnade det upp sig och det var nog snarare för Kroatien det fallerade. Bör ju också betyda att Sverige spelar drn sena matchen på torsdag och att jag hinner hem till den. Tack, Sverige! Nu ska jag unna mig i lite eftersnack innan det är (långt efter) läggdags. 

PS: Idag briljerade många, men extra värda att nämna (förutom Evelina Eriksson som slutade på en räddningsprocent på 50) var Jenny Carlsson och Linn Blohm. Undrar om det kommer att komma några pigga rubriker om Dunder-Carlsson och Blohm nu? Kom isåfall ihåg var ni hörde det först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar