lördag 31 december 2011

Gott nytt år

Mm, det känns ju som att man ska dra till med ett hejdundrandes klokt inlägg, det här som kan bli årets sista. Summera 2011, styra upp 2012. Fast det orkar jag inte. Sov som en hamster, eller något annat nattaktivt djur, i natt. Det vill säga nästan inte alls. Klockan ringde 7, för att vi skulle åka och lämna 1 styck skotträdd hund på pensionat. Min man var hygglig och åkte dit själv så att jag kunde dröna vidare i bingen, vilket gick sådär, eftersom den icke skotträdda hunden vankade omkring som en osalig ande och inte kunde bestämma sig för om han skulle ligga i sängen, i korgen, eller kanske i soffan på nedervåningen, eller kanske i sängen ändå, eller nej, korgen kanske, och sådär höll han på ett tag och när han sedan äntligen bestämt sig (det blev soffan) så kom min man hem igen. Jaja. Sedan har dagen gått åt till att långpromenera med och lägga spår åt den icke skotträdda hunden så att han ska vara lagom trött vid tolvslaget och inte få för sig att det är något farligt som händer bara för att det låter som att helvetet bryter lös utanför fönstret och bli skotträdd.

Jag blev också lite trött av det, kan jag säga. Nu har vi tittat på Jägarna 2. Den var spännande, fast man förstår ju inte riktigt hur Rolf Lassgård orkar vara sådär hej-jag-är-trött-polis-från-Stockholm-blasé i film efter film. Men det är ju fan vad trött man blir av att se på Norrland. Att någon orkar bo där överhuvudtaget övergår mitt förstånd. Efter Jägarna var det hästhoppning på tv. Det blir man också lite trött av, oklart varför eftersom det är spännande, men jag tror det är någonting med Roger Björklund och Lotta Björes röster i kombination. Så nu är jag SUPERTRÖTT. Frågan är om man ens orkar hålla sig vaken till tolvslaget, men jag ska göra så gott jag kan. I alla fall: Gott nytt år!

1 kommentar: