torsdag 29 december 2011

Dagens händelser så här långt

Idag åkte jag till gymmet direkt efter frukosten och trodde jag skulle få ha hela stället för mig själv, men det var proppat med julmatsdästa Åhusrikingar. Sedan åkte jag till rik-Ica och köpte dyrt kött som vi ska äta på nyårsafton. Till min stora glädje hittade jag också mitt favoritte, grönt med apelsinsmak, som varit slut i alla affärer i hela världen, och följaktligen också här hemma,  i evigheter, så då slog jag på stort och bunkrade. Sedan åkte jag hem och lade spår med lite gammal skinka som hundarna med stor förtjusning nosade fram och åt upp. Därefter städade jag. Min man kände någon form av dödslängtan tror jag, för han åkte till stan. På mellandagsrean. Det känns helt osunt, och han skulle till råga på allt besöka MEDIA MARKT. Det var väl synnerligen puckat om ni frågar mig. Media Markt har nämligen alldeles precis öppnat här i Ankeborg, och nyhetens behag lockar fortfarande sjukt mycket folk som inte tycker det är nog med Elgiganten, Siba, Expert och fan vet vad mer för vitvaruelektronikhelveten som folk vallfärdar till både avigt och rätt. Trängas i affärer = inte min grej. Men tydligen min mans.

Nej, men om man skulle ta och läsa lite då. Har brutit mitt lån- och köpförbud och läser just nu Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel, en "grymt spännande thriller" enligt en recension jag läste häromdagen och så låg den ju där så lägligt på biblioteksdisken när jag egentligen bara skulle lämna tillbaks. Däremot var det bara 14-dagarslån på den, så därför fick jag ju sätta igång och plöja direkt. Och ja, den är spännande och bra. LÄS! 
Läser ju även Under kupolen av Stephen King, och den är ju OCKSÅ sjukt bra. LÄS! Och så ligger del 2 och 3 av Hungerspelen, fast de har ju egna titlar, av Suzanna Collins, och väntar på mig, och jag förväntar mig att de ska vara sjukt bra, precis som del 1. LÄS!
Och snart är jag klar med Stilla dagar i Mixing Part av Erlend Loe, och den är precis sådär Erlend Loe-ig som jag gillar. LÄS! För det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar