torsdag 22 december 2011

All I want for Christmas is you

Nu har jag alltså jobbat färdigt för i år och ska vara ledig helt oförskämt länge, ända fram till trettonhelgen. Ser fram mot en ledighet med lite, helst ingen, snö och mycket promenader. Hatar nämligen att gå i snö. PULSA! Bara ordet är ju helt oanständigt. Jag vill också ha mycket lästid. Jag har kommit cirka 300 sidor på Under The Dome, alltså återstår omkring tre fjärdedelar. Sedan har jag ju beställt och fått hem del två och tre i trilogin som inleddes med Hungerspelen av Suzanne Collins, en postapokalyptisk variant av Expedition Robinson med ett helt sjukt driv. REKOMMENDERAS!

Håller på att avsluta Spindelmannen. Den är egentligen inte dålig, men det känns lite som att Micke Alonzo är så bitter över kvinnor i allmänhet så att han liksom blir så otroligt övertydlig med att att kvinnor minsann också kan vara både psyksjuka, barnmisshandlare och pedofiler. Vilket jag vet förekommer och det är väl bra att det blir belyst, men när det ena fruntimret värre än det andra tornar upp sig i berättelsen, och alla kvinnor i hela världen är precis helstörda utom någon gammal nunna på Sri Lanka, så blir det lite...jag vet inte. Too much, helt enkelt. Fast nu är jag snart klar med den och sedan ska jag ägna mig åt postapokalyps för hela slanten.

Julledighet...mmm. Inte alls dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar