torsdag 15 december 2011

Skum tomte

Varje dag den här veckan har jag haft en irriterande halsbränna. Trodde först det berodde på att jag ätit rökt korv, men det var i måndags och det känns ju inte realistiskt att fortfarande känna av detta på torsdagen.
Idag kom jag på att orsaken måste vara den burk med skumtomtar som någon ondskefull person i största välmening ställt i fikarummet, och som jag nallat lite ur varje dag den här veckan. I normala fall brukar jag vara rätt så karaktärsfast gentemot onyttigheter i veckorna, men den här veckan har jag syndat, slarvat och slafsat i mig både det ena och det andra. Idag dristade jag mig till och med att mumsa i mig ett par stycken efter frukost och vips kom halsbrännan som ett brev på posten. Och med den insikten att det borde vara skumtomtarna som var bovarna i det här dramat.

Så nu får det väl vara slut på frosseriet, för hur gott det än är med skumtomtar (sjukt gott) så är det mer irriterande med halsbränna. Så här var det aldrig förr. VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar