fredag 30 december 2011

På Spåret vecka 52

Lag Soffan fick se sig slagna på mållinjen av Niklas och Jenny Strömstedt, som skrapade ihop 36 poäng och vi fick 35. Jessica Zandén och hennes exman fick typ 15, så vi kände oss inte direkt sämst. Men ändå! Retligt dessutom att jag klockade Malaysia på 10 poäng, men inte kom på vad Kuala Lumpur hette förrän jättelångt senare. Typ sist av alla. Retligt nummer två var att min man sa att dvärgschimpans var en av fyra människoapor, men jag bara: Nej, det kan väl inte vara både schimpans och dvärgschimpans, det är säkert babian. Vilket alltså var fel-fel-fel. Retligt nummer 3 var att vi vimsade bort oss själva i Skåneland och gastade Båstad när det i själva verket var Ängelholm. Lite pinsamt, men eftersom vi (jag) ropade in Sheffield redan innan ordet "bestick" uttalats färdigt så tycker jag att udda kan vara jämt.

OCH! För FÖRSTA GÅNGEN av alla avsnitt kunde JAG Vem där? först av alla. Och det på ELIZABETH TAYLOR, ett namn jag knappt ens själv visste att jag kunde förrän hjärnan kastade fram det vid åsynen av kombinationen Elisabeth Höglund och en bordercollie. Så kan det gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar