torsdag 22 december 2011

Statusuppdatering

Ett par minuter över två sladdade jag in på sosse-Ica:s knökfulla parkering. Cirka en kvart senare var jag ute igen med mina matkassar, så man kan nog säga att jag kom lindrigt undan. Kom på att jag glömt köpa mat till våra vänner småfåglarna, orkade verkligen inte vända om så jag susade förbi det kluster av hemelektronikbutiker där hela julhandelns Mecka utspelade sig och in på Växthuset, där det inte var en kotte. Bara att glida ner till fågelfröhörnan  och vidare till kassan och ut igen på ett par minuter.

Jag har jobbat åtta timmar, handlat på två ställen, promenerat med Remus, tax med rätt att döda, städat toaletten samt plockat undan och dammtorkat i hela huset. Och klockan är bara 16.15. Fina fisken det här ju. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar