söndag 16 mars 2008

Säg är det därför också vi är vänner och blommorna doftar så vid din huvudgärd

Svenska Ridsportförbundet ger sedan något år tillbaks ut en medlemstidning som heter "Häst och Ryttare". Jag får den i min brevlåda med jämna mellanrum, trots att jag inte längre är medlem. Detta beror på att det är en aning enklare att bygga en driftsduglig rymdraket av komposterade apelsinskal än att uppdatera ett medlemsregister med hjälp av föreningsverktyget "Klubben Online".

Tidningen "Häst och Ryttare" känns lite som en blandning av Vecko-Revyn och Min Häst. Jag stör mig faktiskt på nästan allt i den ,och det känns som ett sabla slöseri med medlemmarnas pengar.

Men i alla fall, vad jag skulle komma till var detta: I det senaste numret kan man läsa följande: SVT ska betala 50 000 kronor efter att ha visat Malin Baryard Johnssons tröja i bild, enligt ett beslut i Granskningsnämnden. Hon medverkade i Lilla Sportspegeln i en tröja med H&M-logotyp. Nu ska länsrätten avgöra om det är riktigt med böter. 
Det här känns oklart. Vem får pengarna? Malin Baryard, H&M eller...staten? Eller får alla varsin hacka? Och varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar