söndag 30 mars 2008

Mina tv-kort och jag

Jag har som bekant ingen tv, utan nöjer mig med tv-kort i datorer. Båda tv-korten är gamla och tekniken är lite sviktande. I vardagsrums-tv:n slutade nyligen fjärrkontrollens volymknapp att fungera, så att man får reglera ljudet direkt på högtalarna. Det är ju inte hela världen, fast lite störigt eftersom alla kanaler har olika ljudnivå. På TV3 är ljudet så högt att man är nära att få en hjärtattack och i DR2 viskar de fram sina budskap. Fast jag förstår ju ändå inte vad de säger där, så det gör kanske inte så mycket. 

I sovrums-tv:n är ljud och bild inte synkroniserat. Det är inte heller hela världen, men det är lite störigt när det blir straff i handboll och så hör man kommentatorerna jubla över mål när spelaren fortfarande står med bollen i handen och väntar på att domaren ska blåsa.

Fast det gör ju inget när Sverige vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar