torsdag 6 mars 2008

Livet springer lekande och lätt förbi

Idag har följande diskuterats i snudd på affekt på jobbet:

1. Ohålat eller hålat papper i skrivaren?
2. Ekonomiläge på toner som standard på skrivaren?
3. Dubbelsidig utskrift som standard på skrivaren?

Ingen håller med någon och det är därför förenat med enorma svårigheter att gå till beslut i sådana här komplexa frågor. Min ståndpunkt är: Hålat, ja till ekonomiläge för toner och nej till dubbelsidig utskrift.

Till slut sa de andra att Björn får bestämma för han är chef. Men Björn är ju inte min chef (något som han ofta påtalar som varandes en källa till glädje). Därför tycker jag att det min fulla rättighet att strida på barrikaderna i denna viktiga fråga. Hålat papper är viktigast. Hålat papper är snudd på livskvalitet.  Jag stör mig jättemycket på ohålat papper. Det har inget direkt existensberättigande i min värld.

Jeff berättade en gång att på hans arbetsplats var det förbjudet att använda hålat papper. Anledningen skulle vara att hålen i pappret avyttrade ett mikroskopiskt ludd som letade sig in i och förstörde den enormt känsliga mekaniken i kontorets maskinpark.

Bara det är ju skäl nog att i ren protest lägga hålat papper i ungefär allt som har en dokumentmatare.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar