söndag 23 mars 2008

Rattle your walls

Min dammsugare är trött och ledsen, som all annan teknik här i mitt Hästens-reklamfilmshem. Nu har jag tillbringat en hel jävla timme med att dammsuga mattan i vardagsrummet. Så kan man ju inte ha det, men aldrig i helvetet att jag skulle sätta min fot på Elgiganten-Siba-OnOff-Fuck Off i ett sådant ärende. Personalen där är så sjukt okunnig om vad de säljer att det är ett under att de alls säljer någonting. 
Dessutom är det lögn att få tag på det man vill ha. Det finns tio miljarder modeller av allting uppställt i butiken, men när man tror sig hittat den ultimata varan så finns den inte hemma. Tanken är förmodligen att man ska tvingas köpa en ungefär likadan modell, fast 500 kronor dyrare, bara för att den man ville ha "inte fanns hemma" och det känns ju dumt att lämna butiken tomhänt. Skitsmart, dra åt helvete.

Men nu har jag i alla fall beställt en ny dammsugare på internet. Jag har tidigare haft billiga skitdammsugare, men nu har jag beställt en värsting. Och det känns jättebra.

Den var röd, för övrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar