lördag 29 mars 2008

Mein Leben war eine Schlampe

Idag tänkte jag att jag skulle pigga upp mig själv med att äta upp ett halvt paket Häagen-Dazs Strawberry Cheescake som bott i frysen ett tag. Det visade sig vara ett bra tag för länge, för den var helt isig. Usch.

En gång läste jag en sån där miniundersökning som tidningar brukar roa sig med att ha i de mest skiftande ämnesområden. Ni vet. Man frågar fem personer om rätt låt vann i melodifestivalen eller om det är rätt att införa dödsstraff. 
Den här gången frågade man fem män, eller killar var det nog snarare, vad de tyckte var avtändande. Fyra av dem svarade typ "kvinnor som inte rakar sig under armarna", "dålig hygien", "tjocka kvinnor" och liknande. Den femte svarade "när min Häagen-Dazs-glass är alldeles grusig av is".

Honom skulle jag vilja komma i kontakt med. Det kallar jag sunda värderingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar