tisdag 18 mars 2008

Fan i helvete, inget Lost vecka 11!

Jävlar! Jag missade förra veckans Lost på grund av att jag var på kick-off. Jenny var snäll och spelade in och brände avsnittet på en skiva, men min tv-dator är som bekant på sjukhus i upp till fem arbetsdagar. Och tv-kortet i den relativt friska datorn är för omodernt och lågbudgetaktigt för att kunna fås att fungera med en extern dvd-spelare. Och Windows mediaspelaren vill inte öppna skivan utan kräver en "kompatibel DVD-avkodare" först. Jag laddade ner en, men då kräver den i sin tur DirectX 9 för att alls kunna installeras, och DirectX 9 går vidare inte att installera eftersom jag har inte installerat SP2 på min dator. Och då finns det en liten bugg i min pirat-alfaversion av Windows XP som gör att jag inte kan installera vare sig SP1 eller SP2. 

Så förhåller sig saker och ting. Jag har helt enkelt inget flyt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar