måndag 31 mars 2008

Hästens sängar del 478

Min toalettstol har börjat läcka. Varför inte liksom, den är ju typ från femtiotalet och kan väl lika gärna passa på att ge upp andan nu, i vinddraget av allting annat som faller ifrån i mitt hem. 
Jag har inte fantasi nog att föreställa mig vad det kan vara för fel, men jag antar att det är någon slags...packning. Som har gått sönder, eller så. Fast jag begriper inte riktigt var den sitter, och jag föreställde mig livligt att den kanske liksom skulle kunna kalka igen om jag väntade ut den lite. Men det gjorde den inte. Så jag tog av locket till vattencisternen och tittade ner och skakade på huvudet och sa Oj oj oj vad många delar för mig själv. Sedan satte jag på locket igen och hoppades att det skulle hjälpa. 

Det gjorde det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar