tisdag 18 mars 2008

Cultivate the hate to annihilate the state

Jag sitter och väntar in tv-programmet "Klass 9A", ett program jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Jag har redan uttalat mig om vissa saker som gör mig rabiat. De som gjort programmet har förvisso några avsnitt till på sig att rätta till den sneda fördelningen. Annars jävlar.

Annars stör jag mig riktigt mycket på matte- och fysikläraren Stavros. Han som kramar allt som rör sig. Jag har svårt att föreställa mig att det är en verksam pedagogik på högstadiet, men alla (killar då) som visas i rutan verkar ju uppskatta det. Fast om någon i vredesmod bad honom sluta upp med att vara så jävla närgången så hade det ändå förmodligen blivit bortklippt.

Jag skulle ha blivit vansinnig om någon lärare hade kramat mig stup i kvarten eller ens någonsin. Jag tycker att människor som  till varje pris ska hänga sig om halsen på en ständigt och jämt är otroligt respektlösa. De gör ett fett intrång i min personliga sfär. Och den är stor som en fotbollsplan, ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar