måndag 10 september 2007

Youtube nej tack!

Denna dag har varit tämligt händelselös och då borde man kanske göra som många andra, slänga in en sån där youtube-ruta. Men jag förstår inte riktigt poängen med det. En blogg är väl inte som MTV som måste visa musikvideos från arla till särla, men det känns som om jag är den ende i hela Sverige som inte länkar till youtube i vart och vartannat inlägg.  

Så ni får själva vara lite kreativa här. Jag kan nämna att jag har gått och gnolat på Tangled up in blue hela dagen, så får ni själva youtube:a fram den eller varför inte sätta på en repig vinyl och dricka lite rödvin i sann sextiotalsanda. Fast det kan jag inte ens göra själv, för min vinylspelare står i källaren och skäms. Rödvin finns det däremot gott om, men jag dricker bättre i, som det heter, glada vänners lag. Och de lyser för närvarande med sin frånvaro och det är ingen som hindrar mig från att sjunga Tangled up in blue.
 
Allra bäst tycker jag om raden I must admit I felt a little uneasy when she bent down to tie the laces of my shoe. Och medan jag skriver det här kanske jag måste nämna för er som är födda på 80-talet och framåt att det handlar om Bob Dylan. Fast Ani DiFranco har gjort en cover på nämnda låt som inte heller är så dum. Eller om det var Indigo Girls. Eller om de gjorde den ihop, jag minns inte riktigt. Men i alla fall. Youtube:a gärna, men inte här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar