onsdag 26 september 2007

Sex, droger och videoband

Nu har Ida och Pernilla övertalat mig och Barbie att vi fyra ska gå på vatten-spinning ikväll. Frågar du mig så tycker jag det verkar vara en helt bisarr kombination, nästan som att slå ihop dressyrridning och bowling, eller kanske speedway och schack. Och även om Ida förklarade på ett ungefär hur det gick till så har jag ändå en vision om att det ska stå spinningcyklar på bassängens botten och att man får sitta och liksom hålla andan hela passet om man råkar hamna på det djupa. 

Checklista inför ikväll:
1. Skaffa en baddräkt som håller måttet inför sedlighetspolisen på badhuset.
2. Överleva 1. utan att få ett nervöst sammanbrott. 

Först ska jag dessutom överleva ett jobbmöte med polska maffian. Eller det är väl egentligen helt vanliga revisorer från Polen, men det känns som att man skulle kunna hitta ett hästhuvud i sängen om det visar sig att man inte riktigt kan stå till svars för sina handlingar. Jag försökte hitta någon slags stuntman som kunde jobba åt mig idag, men det gick inget vidare. När jag beklagade mig inför Tord föreslog han glatt att jag för att pigga upp stämningen skulle klä ut mig i ridstövlar och tysk uniform och lösmustasch för att se om det gick hem i de polska stugorna. Om han inte passar sig så kommer han själv att hitta ett hästhuvud i sin säng när han minst av allt anar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar