tisdag 11 september 2007

Det var fyrtio grader varmt.

Nu när natten ligger mellan mig och gårdagens avsnitt av Upp till kamp kan jag inte låta bli att fundera över hur många cigaretter som gick åt vid inspelningen av denna serie. Det måste ju vara en hel vagnslast, minst. Per avsnitt. Jag tror aldrig att jag har sett en film eller tv-serie där det bolmas så frisk som i denna, och då har jag ändå haft Silkwood som ohotad etta på den fiktiva listan "filmer där det röks kopiöst mycket" i en herrans massa år. Men nu har ordningen ändrats.

För övrigt kan jag berätta att scenerna från sjukhusets tvätteri ju skulle föreställa 60-tal men de kunde lika gärna ha varit inspelade idag. Välkommen till en märklig version av svenskt industriarbete som aldrig verkar vara aktuellt att modernisera på grund av a. landstinget inte ens har pengar till sjukvården,  b. en majoritet av de anställda är kvinnor och/eller invandrare, och c. Hanna från Arlöv är död och begraven sedan länge. 

För övrigt hatar jag att vakna innan jag har somnat. 
Over and out.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar